LASER DIODA

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:53:54 CET 2004

Mel bych maly dotaz, proc laserova dioda potrebuje cocku?
Z principu ma laser produkovat kohetentni zareni, tedy vsechny fotony ve
stejne fazi a ve stejnem smeru. Kdyz jsem rozdelal laserove ukazovatko, ta
dioda ma vyzarovaci uhel mozna 30 stupnu. Pri tom jsou na stene, kam to
sviti, videt takove krupicky charakteristicke pro laser, jako kdyby to
svetlo mezi sebou interferovalo. Nebo je tam zarivych oblasti vic a ten
povrch je tak nerovny?
                                            Vlada Andel,
www.mirnet.cz/vaelektronik

> No tech fotonu je hodne...Opticky a tepelny efekt velky ze dvou duvodu -
> - jednak je opticky vykon soustreden do velmi maleho prurezu (u diody
radove muze byt napr. 200 mikrometru ctverecnich)
> Kdyz se spocita, kolik W pripada na jednotku plochy, vyjdou astronomicka
cisla (klidne desitky GW/m2)
> - uvnitr laserove diody (stejne jako jakehokoliv laseru) je rezonator s
vystupnim zrcadlem s propustnosti jen nejake 1%. Znamena to, ze uvnitr je
plosna hustota optickeho vykonu 100x vetsi.

> Vyse uvedene udaje rozmeru a hustoty vykonu odpovidaji jedne diode, proto
me za polohu desetinne carky nekamenujte.