programator PIC

Jan Puobis jpuobis
Středa Březen 17 11:53:53 CET 2004

Vazeny p. Jancura,

dostal sa mi do ruk Vas dotaz, smerovany do konferencie na HW serveri. V ziadnom pripade nechcem robit reklamu nasmu programatoru PIKprog, dovolim si par slov k funkcii In Circuit Serial Programming (ICSP).

S funkciou ICSP je vhodne pocitat len u obvodov s Flash EPROM (teda typ PIC16Fxxx). Teoreticky je sice ICSP pouzitelne pre vsetky obvody PIC, ktore sa programuju seriovym sposobom, ale len mikrokontrolery s Flash EPROM maju zabudovanu riadiacu logiku, ktora po obdrzani prikazov riadi programovaci proces a teda len u tychto obvodov je mozne zarucit pri nominalnom napajacom napati spravny vysledok programovania. Kedze programovacie predpisy na obvody PIC vyzaduju verifikaciu vysledkov programovania pri marginalnych (min aj max) hodnotach napajacieho napatia (co nie je pri ICSP dost dobre mozne), ISCP programovanie nie je vhodne pre vyrobne ucely.

Technicka realizacia ICSP. Principialne kazdy programator obvodov PIC je schopny ICSP ak vyvediete prislusne programovacie signaly z programatora do aplikacie. PIKprog tuto vlastnost oficialne nepodporuje z dvoch dovodov. Na jednej strane je takmer nemozne vysvetlit niektorym zakaznikom, ze pri velkej dlzke kablov medzi programatorom a aplikaciou je programovaci proces nespolahlivy a ne vine nie je programator, ale prave vzdialenost programator - aplikacia. Na druhej strane je ICSP citlive na PRESNE dodrzanie aplikacnych poznamok firmy Microchip. Znova sa nespolahlivost programovania moze davat za vinu vyrobcovi programatora. Takze zjednodusene povedane: kto vie, ten si prepojovaci kabel urobi sam a pouziva programator na tento ucel bez problemov. Kto nevie ... nase oficialne stanovisko je, ze ICSP nie je programatorom PIKprog podporovane.

> pozeral som po internete na komercne programatory PICov. Z dostupnych
> (rozumej zohnatelnych normalnou cestou) som nasiel: PIK prog, PIC
> quick a Promate. Mohli by ste mi prosim Vas napisat, ake mate
> skusenosti, pripadne ake nedostatky maju jednotlive typy.
> Osobne by som sa rad rozhodol pre PIK prog, ale nenasiel som nikde
> zmienku o tom, ci podporuje ICSP.
> Dakujem za vsetky odpovede.

S priate?sk?m pozdravom,
Ing. J?n Puobi?, riadite? v?voja