MPU (PIC) + 230V ?

zd.sn zd.sn
Středa Březen 17 11:53:52 CET 2004

Zdravim,

Nejdrive je treba si uvedomit nekolik veci.
1. v jake tride ma zarizeni pracovat
2. komu a za jakych okolnosti se bude prodavat
3. V jake soustave bude pracovat
4. V jakem prostredi.

Dulezite je jestli bude mit pristroj ochrany kolik , nebo dvojitou izolaci.
Upozornuji , ze jestli bude mit na sobe zasuvku musi byt pripojena
tridratove s kolikem podle nove normy.
Tim padem se dostavame do nulovane soustavy a pokud s tim budes ovladat
spotrebic ve venkovnim nebo nebezpecnem prostredi musis mit instalovany
proudovy chranic. Pak je ochrana pred dotykovym napetim stoprocentni.
Muzes se ale dostat do vaznych problemu pri schvalovani prave kvuli novym
normam. A to nemluvim o EMC.
To je kapitola sama o sobe.
Pokud to baslis pro sebe tak bych se normama moc nezatezoval.

A k oddeleni pruchodu nulou. Proc nevyuzit optoclen. Je treba k nemu dat na
vstup paralelne k ledce ctyri diody a do serie s ledkou optotriaku jeste
odpor. Na diodach se ti vzdy udela ubytek 4x0,7V a to ti spolehlive rozne
optoclen treba i na tisic voltu. Samozrejme s diodama do serie musis dat
odpor nebo kondik.

S pozdravem Zdenek