Zilog

Andrej Jancura andrej.jancura
Středa Březen 17 11:53:52 CET 2004

> Hm, porad tady srovnavame picy s '51 radou. Ve skutecnosti jsou tyto
> rady naprosto neporovnatelne, protoze jeden z procesoru ma RISC a
druhy
> CISC architekturu. Pokud byste doopravdy chtel neco takoveho
srovnavat,
> pak musite k srovnani pouzit atmel AVR, protoze ty patri do stejne
> kategorie. Potom byste zjistil, ze takovy AT90S1200 pri normalnim
behu
> bere asi 2mA, pri idle 0.4mA a v power down - ze ktereho se
mimochodem
> [...]

Pozrel som teda datasheety, a urobim maly prehlad. Ako referenciu
zaoberiem PIC16F84 a AVR90S1200 pri podmienkach, ktore sa daju urcit z
datasheetov, teda
napajanie 5,5V, externy krystal s frekvenciou 4MHz a teplota 25
stupnov. Tieto hodnoty mozno najst potom v zodpovedajucich kapitolach.

---

RUN:

PIC: typicka spotreba 1,8mA / maximalna 4,5mA (4MHz / 5,5V)
AVR: cca. 7,2mA (4MHz / 5,5V)

- pri AVR su typicke hodnoty udane pri inych podmienkach ako pri PIC,
takze treba sa pozriet na stranu 49, kde su prislusne grafy zavislosti
a pozriet si hodnoty pri 5,5V

---

IDLE:

PIC: nepodporuje
AVR: 1,5mA (4MHz / 5,5V)
- graf na strane 51

---

POWER DOWN:

PIC:
watchdog on: typ 7uA / max. 28uA pri 4V
watchdog off: typ 1uA / max. 16uA pri 4V

AVR:
watchdog on: cca. 30uA pri 4V
watchdog off: <1uA pri 4V (neda sa urcit z grafu)

- typicke hodnoty su udane zase pri rozdielnych podmienkach, takze
treba pozriet graf na strane 52, z ktoreho mozno urcit spotrebu pri 4V

---

Sumarum :

Z tohto prehladu vidiet, ze pri power down mode su obidva cipy
priblizne rovnake. Pri stalom behu programu PIC vychadza lepsie o
2,7mA (rozdiel max. hodnot).

Pri strukture programu, ktora bude vyuzivat IDLE stav mikrokontrolera
si myslim, ze bude velmi zalezat na tom, ako dlho budu trvat
jednotlive stavy. Ak predpokladam, ze doba behu programu a stav IDLE
bude 1:1, tak pri AVR mi vyjde priemerna spotreba 4,35mA (7,2+1,5/2)
co je o 0,15mA lepsie ako pri PIC, ktory za rovnaky cas spotrebuje
4,5mA. Pomery v prospech ci neprospech PIC alebo AVR sa velmi rychlo
zmenia v pripadoch, ked sa bude priamo umerne menit dlzka doby
jednotlivych stavov. Teda povedane inak, ak bude stav IDLE trvat ovela
dlhsie nez stav RUN vyjde lepsie AVR, v opacnom pripade to bude PIC.

Situacia sa ale vyrazne zmeni, ak sa zoberu do uvahy typicke hodnoty
pri jednotlivych cipoch. PIC spotrebuje pri 4MHz a 5,5V 1,8mA. AVR
spotrebuje pri 4MHz a 3V v RUN mode 2mA a v IDLE mode 0,4mA. Aka vsak
bude typicka spotreba AVR pri 5,5V, Atmel v specifikacii neudava.
Takze ostava len verit, ze merania, z ktorych su konstruovane grafy na
stranach 49 az 52 boli urobene na dostatocne velkej vzorke cipov a
pouzite udaje su udane ako statisticka stredna hodnota. Takze im
koniec koncov mozeme verit.

Mimochodom poznamka na zaver, hodnoty spotreby AVR90S1200 a AT89C2051
pri 3V a 12MHz alebo 3V a 4MHz su temer uplne rovnake (taktiez mozno
najst v datasheetoch)... :o)))

A.