Prosba o vypomoc

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 11:53:50 CET 2004

Stavime si s kamaradem pocitacem rizenou nabijecku. V temer celem zapojeni
jiz mame jasno a vetsina veci je jiz odzkousena, ale napada me, ze by bylo
dobre jeste vyresit problem mozneho zatuhnuti PC.

Mame tam jeste nejake volne bity pro pripadne rizeni dalsich obvodu (TTL
I/O). Myslim, ze by optimalni bylo, kdyby napajeni koncoveho stupne bylo
pripojovano/odpojovano pomoci nektereho logickeho vystupu. To samo o sobe
neni problem, ale neresi to mozne zatuhnuti. Napadlo me, ze by pripojeni
mohlo byt rizeno nikoliv trvalou logickou "1", ale stridajicimi se
urovnemi - pri zatuhnuti by na vystupu zustala trvale logicka "1" nebo
logicka "0", na coz by obvod reagoval odpojenim napajeni. Predstava by byla
takova, ze signal pro rizeni zapojovani/odpojovani by mel tak 0,5 - 1 Hz.
Doba do odpojeni neni kriticka (treba nekolik sekund). Bylo by dobre, kdyby
nebylo potreba pouzivat nejake specializovane obvody (tedy idealne nejake
kondiky, 555 nebo tak neco - proste levne, male, jednoduche). Spinany proud
do 6A / 30V - takze na konci asi nejaky MOSFET.

Vlastimil Wagner