Zilog

hdc@atlas hdc
Středa Březen 17 11:53:48 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Snail Instruments <snail@iol.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Datum: 15. března 2000 6:20
Předmět: Re: Zilog

>Tak na to bych alespon castecne dovedl odpovedet. Protoze nekdo rozhodnul
>od stolu, ze u toho puvodniho IBM PC se zvoli aktivace preruseni hranou,
>prestoze pouzity radic preruseni ma i moznost aktivace urovni. Tim
>znemoznil jednoduche sdileni preruseni a do tech dob se to s PCckama tahne,
>aby byla zachovana zpetna kompatibilita. A tech preruseni dokonce bude asi
>jenom 15, jedno se spotrebuje pri kaskadovani radicu.
>
>J. Hanzal

Ten nekdo to rozhodl od stolu pred patnacti lety, kdyz delal 16-ti bitoveho
Sinclaira, tj. vlastne hracku. Vubec netusil kam dospeje technika a vyvoj .

Je to videt i na zpracovani datumu. Presto pokud se uvazi variabilita PC
a jeho pouzitelnost do dnesnich dnu, myslim, ze rozhodl od stolu o te
hracce pomerne dobre. Uvazme, ze 20Mbyte HDD byl zazrak, site v
pocatcich, multimedia jen v salovych pocitacich pro profi pouziti, atd.

Prvni PC melo dokonce proudovou smycku a obousmerny paralelni
port, synchronni seriove prenosy a "expander na druhou bednu"
Vse jsem na vlatni oci videl !
On ani ten ARCNET protokol neni tak hloupy a je dokonce nekdy
rychlejsi nez ETHERNET. Konecne jsou radice i pro 100MB Arcnet.

A pokud to PC znam i z urovne "low level", mohu si dnes pro vlastni
specialni aplikace pouzivat 386 boardy s veskerym programovacim
komfortem za cenu HW stovek korun. Napajeni je ze schvalenych
a tudiz bezpecnych sitovych zdroju, prekladace prakticky zdarma,
IO karty - skoro vsechno a s hotovym BIOSem.

A to je pro kusou aplikaci, kdy bych mel vyvyjet 16 procesorovou
kartu a kupovat prekladace terno.
A to tyto boardy nemusi pracovat s video kartou a klavesnicí  na rozdil
od Pentii !!!

Za rozvoj PC patrne mohou hry, ktere donutily vyrobce i k dodrzeni
HW kompatibility diky primeho volani HW z duvodu rychlosti.

Jedina nevyhoda je velikost, ale to vzdy zase tak nevadi a ten radic
preruseni jde preprogramovat.

Kdyz delam aplikaci s 8051, tak mi jen HW vyjde draz nez ta 386.
Samozrejme jsou takove aplikace, kde se musi udelat nove zarizeni.

Jinak v 8051 jsem delal aplikaci, kde jsem musel vyuzit postupne
behem vyvoje vsechna preruseni, rychlosti jsem ji dorazil k maximu,
jeden NOP zkolaboval funkci, a po pulrocnim vyvoji jsem konstatoval,
ze tento procesor bych jiz na toto nepouzil.
Vybran byl prave pro "velke mnozstvi" integrovanych periferii.
Ale co bylo bezne na vyber v 1990. Pokud jsem nejake specialy
potreboval, bylo nejlepsi zajet do Nemecka.

I k takovym zaverum se obcas da dojit.

    H. KOTTAS