230st to 5V/75mA

Zdenek Janish medusa
Středa Březen 17 11:53:44 CET 2004

Dobry den,

Tento problem se tu probiral, ale v trosku jinem pojeti...

Uz nejakou dobu si harju s modemama, ktere umeji komunikovat po sitovem
(230Vst) rozvodu...
Ma to ale jednu drobnou vadu... Napajeni modemoveho brouku se provadi pres
kondenzator, civku, a rezistor, Stabilizace zenerkou a jeste navic 78L05...
Vsechno funguje pekne, az na to ze se ten rezistor pekelne hreje (ma
68R/2W), coz se mi v zamyslene alikaci prilis nehodi...
Pokud provedu vypocet, tak by mel stacit kondenzator o hodnote 950nf/250V,
tedy 1uF/250V a bez rezistoru, ale skutecnost je jina... Nehlede k tomu ze
proudovy naraz spolehlive odpravi i 100mA pojistku... Transformator k tomuto
ucelu se mi take nezda vhodny, ale jak potom resit napajeni?

Diky za radu...
                        Zdenek