Zatizitelnost plosnych spoju

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:53:43 CET 2004

"VA Elektronik - Andel Vladimir ing." wrote:
> Delam spinany stabilizator s fety IRL2203N. Tyto fety jsou v pouzdru TO220 a
> maji dle katalogu zatizitelnost 100A (Ron=7mOhm).

Tohle se mi u IRF libi - zatizitelnost cipu je 116A, ale pouzdro zvladne
jen cca 75A (trvale). V katalogu se samozrejme uvadi 116A (s malou
poznamkou v rohu o omezeni pouzdra), ale nezapouzdrene cipy neprodavaji.
Ani by me neprekvapilo, kdyby zacali vsude udavat 400A s poznamkou 1ms...

> Presto ze budou zatezovany jen na 35A, proudova hustota ve folii okolo
> diry pro vyvod fetu je cca 56A/mm2. A to pocitam 2 vrstvy s tloustkou
> folie 150um. Pri tom skutecna proudova hustota bude jeste vetsi,
> protoze nektere diry jsou na kraji plochy. Nejtenci spoje mi vychazeji
> 6 mm (2 vrstvy paralelne, tloustka 150um). Nevite nekdo (alespon
> odhadem), jestli to bude stacit?

Urcite, kdyz ne trvale, tak alespon par milisekund. Jestli by to melo
byt trvale, tak to modelari resi propajenim spoje medenym vodicem.
Neni to sice idealni, zvlast pro seriovou vyrobu, ale pokud jde o proud,
je lepsi se nespolehat jen na folii (mala ryha pak dokaze divy).
Nouzovym resenim pro seriovou vyrobu je odstraneni casti masky nad
stredem spoje, cimz dojde k pocinovani plochy spoje pri pajeni vlnou.

--
Regards
           Petr Krc