Domena 2.stupne [OT]

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:38 CET 2004

On Thu, 23 Mar 2000, Snail Instruments wrote:

> Takze pokud chci mit www.neco.cz, tak tohle 'neco' musi mit trvalou IP
> adresu, aby si ji DNS server mohl ulozit do svoji databaze a poskytovat ji
> www klientum, kteri maji zobrazit www.neco.cz .
>
> Tady je (ci bylo) asi jadro meho nepochopeni. Kdyz mam stranky na
> mujweb.cz/karel/, tak tento adresar se nemuze tvarit jako (virtualni) www
> server, protoze to mujweb.cz nechce.
>
> Cili musim jednak zaplatit NICu za registraci domeny (v podstate za nic,
> jak ostatne nazev firmy napovida), potom nekomu za hostovani serveru a
> uschovu stranek, v cemz uz je sluzba DNS pausalne zahrnuta.

Jenom lehke shrnuti -

DNS server pri a sec - musi bezet na dvou ruznych pocitacich pevne
pripojenych k inetu. Lepe receno DNS bezici na techto dvou serverech
se musi znat k domene kterou si chcete nechat registrovat - musi
odpovidat na DNS dotazy pro tu domenu. Servery muzou byt Vase, nebo
pronajata sluzba u providera(u) nebo u kamarada nekde.

Zadost na NIC - ten overi zda servery odpovidaji, pak zanese do sveo
serveru pro .cz odkaz pro domena.cz na tyto serveru a inkasuje poplatek.

Nekde na nejakem serveru bezi www server a ten je ochotny tvarit se
(je nakonfigurovan) ze nejaky adresar  je ve skutecnosti www.domena.cz
i kdyz se sam jmenuje uplne jinak . Tento serveru muzete mit zase
pronajaty nebo vlastni pevne pripojeny k inetu nebo nekde u kamose.

Pokud ovladate primary nameserver date do nej zaznam ze www jmeno ve Vasi
domene je ve skutecnosti to PC kde bezi ten www .

> Pokud se nekomu moje terminologie zda ponekud laicka, tak se mu to ani moc
> nezda :-). Diky vsem za odpovedi.

A ted trochu reklamy - jeden znamy co provozuje asi deset domen a www pred
nedavnem presel od jednoho providera na www.hosting.cz a je docela
spokojeny jak cenove, tak i kvalitou sluzeb. Dival jsem se tam - neni to
nejhorsi a umoznujou behat php skripty a pristup k db takze se s tim
nechaji delat i komplikovanejsi veci. Nicmene s hosting.cz nic spolecneho
nemam, tak uz dost reklamy.

|                             petrsi@jcu.cz                              |