IO s logikou krokoveho motoru

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:33 CET 2004

On Tue, 28 Mar 2000, Libor Kavan wrote:

> Co to je za mechaniku, ze s tim chces vrtat ? A jak jsou tam silne
> krokace ? Pokud je to opravdu tak robustni, ze to utahne vrtaci vreteno,

Je to ze starych tiskaren tusim robotronu. Je tam motor o prumeru asi 10cm
a delce asi 13cm ktery pres takovy ten gumoretez toci se sroubovici. Po te
sroubovici jezdi drzak hlavy ktery jede jeste po dalsich dvou tycich o
prumeru cca 16mm. Motor ma napajeni asi 5V a zere pri tom do jedne faze
2A.

> tak zapomen na rizeni krokacu pouhym spinanim vinuti na plus a minus.

Poustim do stredu napeti 12 az 5 V a spinam faze k nule.

> Potrebujes zdroj proudu pro napajeni krokacu (nejlip pulsni) a hlavne

Mam to udelane tak, ze se na krokace privede pres 12V zdroj proudu asi
1,5A a kdyz napeti klesne pod 6V tak se to napaji pres diodu z 6V .
Jakmile proud naroste nad 1,8 A tak se na merici odporu udela ubytek asi
1V a ten otevre pomocny tranzistor, ktery uzavre ten tranzistor co tam
pusti proud pres tech 12V a uz se to napaji jen pres tu diodu.

> definovany rozbeh a brzdeni, zmeny profilu prubehu proudu pri ruznych
> rychlostech, mikrokrokovani apod. To primo z PC neudelas, snazilo se o

Tak to samozrejme nemam.

> to vic lidi a s nulovym uspechem. Ja jsem to po asi pul roce taky vzdal,

Uvidime :-) Spoleham na tu silu tech motoru - chci s tim jen vrtat desky
do 1mm ne frezovat.

> koupil jsem spec. kontrolery pro rizeni krokacu a koncove stupne jsem
> postavil z LMD18245 a vysledky jsou neporovnatelne lepsi, dostal jsem se
> tak na 5x vyssi rychlosti nez pri primem rizeni z PC a hlavne se mi uz
> nestalo, ze by motory ztratili krok, coz bylo jinak bezne :-(.

No toho se trochu bojim, ale byly zvykle tahat celou tezkou tiskovou hlavu
i s paskou sem tam a docela rychle, tak doufam ze kdyz neprelezu urcitou
rychlost a budu delat nabeh i dobeh rozumne, tak to pujde.

|                             petrsi@jcu.cz                              |