Dotaz

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:53:32 CET 2004

>Studuji na VSB-TU Ostrava a dostal jsem vpravde nelehky ukol. Mam =
>digitalne ridit stejnosmerny motor. Jedna se vlastne o obecny SS =
>motor(ne servopohon) a ja mam vyresit snimani otacek(nejspise pomoci =
>fotobunky) a na zaklade udaju z tohoto snimace pak ridit dany motor. =
>Motor ovlada klapku v potrubi(ve kterem proudi vzduchu).Klapka se pak =
>otvira nebo zavira(podle toho jak nastavim otacky).Hlavnim problemem pro =
>me je reseni onoho snimace otacek. Proto Vas prosim o jakekoli informace =
>o danem problemu.

Pro snimani otacek v takovychto aplikacich se pouziva IRC ( Inkrementalni
snimac ),
ktery se mechanicky spoji s hrideli motoru.  Na vystupu generuje dva log.
signaly A a B,
ktere jsou posunute  o 90 stupnu, jejich negace a nulovy puls, ktery skoci
jednou na
otacku. Podle faz. posunu kanalu se detekuje smer toceni. Vyrabi se tusim
IRCy, ktere
generuji : 512, 1024, 2048, 4096 pulzu na otacku, coz poskytuje celkem
kvalitni rozliseni,
ktere se oceni zvlaste pri polohovani. Na snimani a mereni otacek plne
postaci 512. Nehlede
na to, ze pri vyssich otackach nehorazne rostou naroky na casovou obsluhu.
Zastlit svuj snimac otacek sice jde, ale jak presny a spolehlivy bude, tot
otazka. Dale si je treba
uvedomit, ze se jedna o zpetnou vazbu na jejiz kvalite zavisi kvalita
samotne regulace.
IRCy vyrabi nekolik firem.  LARM, Siemens, Leine - Linde aj. Ceske vyrobky
jsou
nejlevnejsi.

Tomas