Rizeni krokoveho motorku

Martin LOCKER locker
Středa Březen 17 11:53:31 CET 2004

> Chci se zeptat. Jakym zpusobem funguje mikrokrokovani
> motorku. To poustim ruzne napeti do dvou civek a pomerem
> napeti se vychyli rotor ? Nebo je to uplne jinak ?
> Mel jsem doma profi desku od MICROCONu kde je 51 a ta umi
> mikrokrokovat na 1/16 kroku. Procesor byl ale lockly :(

V podstate spravne, ale nezalezi na napeti, ale
proudu, ktery se pousti do vinuti. Krok se tedy
deli, tak ze do jednoho vinuti proud zvetsuji a
do druheho snizuji, a to tak aby byl zachovan
kroutici moment. To znamena, ze po geom. souctu
proudu je vysledek jako, kdybych napajel jedno
vinuti (dle Pythagorovy vety: soucet kvadratu
obou proudu je roven kvadratu max. proudu do
jednoho vinuti).
Jinak ten procesor od MICROCONu nic zvlastniho
nedela, na vystupu jsou dve 8-mi bitova slova,
ktera urcuji proud do jednotlivzch vinuti. Lze to
velmi jednoduse realizovat tabulkou, a tyto
hodnoty davat postupne dle krokovani na vystup.
Podstatne vetsi problem je ta vykonova cast,
ktera ridi proud do vinuti.

> Jak by se dal napsat program do 89c51 na dynamicky
> rozjezd a dynamicke brzdeni ? Slysel jsem, ze frekvencni
> menice pouzivaji nejakou "S" rampu pro asynchronni
> motory. Lze neco takoveho definovat alespon obecne i pro
> krokove motorky ?

Pri rozjezdech a brzdeni jde v podstate o to, ze
nemohu prudce zmenit frekvenci krokovani, jsem
omezen krouticim momentem motoru. Tedy musim
menit frekvenci postupne, dle tohoto prubehu se
jednotlive typy jmenuji. Nejcasteji se pouziva
linearni nebo kvadraticky prubeh.

> Vaclav Hruska - HSoft, osazovani plosnych spoju www.hsoft.cz

		S pozdravem
Martin Locker