Spinani zateze

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:52:20 CET 2004

>Chci se Vas zeptat jestli by mi nekdo neporadil nejaky
>napad jak spinat pomoci TTL logiky dosti \"velke\" proudy >ktere jsou potreba
>treba k rozjezdu lokomotivy nebo k prepnuti vyhybky. Bylo >by potreba spinat
>+/- 0-12V az 1A pro lokomotivy a cca ~16V pro vyhybky to >vse vystupem z PIC
>nebo z 8255.
>   Druhy problem se tyka sestaveni tri az ctyrbitoveho >prevodniku na napeti
>0 - 12V (000 = 0V, 111 = 12V nebo 0000 = -12V, 1000 = 0V a >1111 = 12V) max
>do 2A pro elekronicke rizeni rozjedzu a zastaveni modelu

Moznosti je rada, ale nejlevnejsi asi je spinat vystupem TTL primo tranzistor, ktery bude spinat zatez.
Pokud napriklad pouzijete tranzistor BUZ71 muzete primo spinat pri 12V az 5A odpor Rds <0.01.

Pro spinani stridave zateze lze pouzit triak v nabidce jsou triaky s Igt 5mA a tak k spinani lze opet pouzit TTL vystup.

Pro rizeni rozjezdu je vhodne pouzit nejakou formu DA prevodniku at uz ji setavite z odporu nebo doporucuji pouzit hotovy DA
prevodnik a vyspupni OZ.

Pokud potrebujete spinat 100 prvku neobejdete se bez nejakych rozsirujicich zarizeni (nepredpokladam, ze pouzijete 128bitovy procesor),
jedno z moznych reseni je pouzit I2C a na ni veset jednotlive IC. Lze pouzit az 16ks 8bit expanedru PCF 8574/8574A a
zistak tak az 128 vstupu/vystupu. Na I2C lze take povesit TDA8444 coz je 8x 6bit DA prevodnik pro rizeni rozjezdu atd.

Neco podobneho HO modely) jsem uz delal a tak mohu poradit.

>   No a do tretice bych potreboval poradit s prevodnikem >logiky 5V, 21V na
>TTL. Ucel je ilegalni a tak to tu nebudu rozebirat (ale >zeleznice se to ne tyka)

Moznosti je opet rada, mozna staci odporovy delic. Pokud mi na muj mail prozradite vice mohu poradit.

K.Kral
k.kral@atlas.cz

 Chcete hledat nebo chcete najit?
 *** http://NAJDI.TO