Meandry na plosnaku

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 11:52:17 CET 2004

Ales Prochaska wrote:

>Ted jsem se dival na plosnak meho noveho PC a vsiml jsem si,
>ze vodice plosneho spoje nejsou na mnoha mistech vedeny primo,
>ale jakymisi meandry. Napriklad mezi dvema obvody tam vede asi
>deset drah vedle sebe, ale jsou vedeny klikate, pritom se nicemu
>nevyhybaji a geometricky primym propojenim by nejmene byly o dve
>tretiny kratsi. Nikdy predtim jsem to nevidel, vi nekdo, k cemu
>je to dobre ? Vysvetleni me napadlo vic, ale jak je to opravdu ?
>Ten board je pro procesor do 1 GHz, sbernice 133 MHz.
>Dik za pripadne objasneni.
>Ales Prochaska

Ahoj,

vysvetlenie je nasledovne,

1) zbernica ma 133MHz, teda FFT takehoto signalu hovori, ze ak chcem
mat na konci akehokolvek vedenia zase signal aspon trochu podobny na
obdlznik 133MHz, tak musim preniest 5-7 zakladnych harmonickych rela-
tivne dobre. Takze 133*7 = 931MHz. Vlnova dlzka tohto signalu sa blizi
niekde ku cca. 30cm. To co je potrebne vediet, su frekvencie lambda/2
a lambda/4 a tomu odpovedajuce vlnove dlzky. Takze tabulka s
harmonickymi, lambda, lambda/2, lambda/4. Z tychto sa da potom velmi
dobre usudit kde budu event. problemy.

2) rychlost hran signalu, povedzme 1ns, sposobuju rozne radosti ako
napr. prekmit signalu na konci vodica o par voltov, tlmene oscilacie
siriace sa vodicmi, teda presne povedane vedeniami az po presluch
medzi jednotlivymi vodicmi navzajom.

3) pre spravnu cinnost logickych obvodov musi signal prebehnut vzdy "rovnaku
drahu", teda logika kazdej karty musi spinat v rovnakom case
alebo postupne, ale tak, aby sa zachovala spravna cinnost logiky na
jednotlivych kartach na zbernici.

No a tak potom neostane nic ine, len zacat prisposobovat spojenia tak,
aby to vsetko spolu pekne hralo. A vysledok je potom vidno na
mainboarde.

A.