Uprava spinaneho zdroje

JNetopil@infinity.cz JNetopil
Středa Březen 17 11:52:17 CET 2004

Dobrý den
Nemáte někdo zkušenosti s úpravou spínaného zdroje ?
Mám dva naprosto odlišné spínané zdroje od dvou různých notebooků Compaq.
Dávají 18.5V a 16.5V.
Chtěl bych jeden z nich upravit na regulovatelné napětí 3V až 24V.
V rozmezí 10V až 24V jsem měl úspěch (u obou).
Odpor, který určuje napětí jsem nahradil potenciometrem, upravil jsem
napájení optočlenu pro velké rozmezí napájecího napětí a taktéž napájení
zdroje referenčního napětí.
Ale když nastavím potenciometrem méně než 10V (u obou zdrojů), začne se
zdroj přesně 10x za sekundu vypínat a zapínat, takže po zatížení mám napětí
třeba jen 0.6V.
Zkoušel jsem mírně měnit hodnoty všech odporů a kondenzátorů ve zdroji, ale
rychlost spínání se nezměnila.
Mám podezření, že zdroj zapne a než stihne zjistit, že výstupní napětí
dosáhlo požadované hodnoty, tak je již příliž velké. Přes operační zesilovač
a optočlen dostane primární strana zdroje příkaz k vypnutí příliž pozdě.
Proč se ale nezapne ihnet po poklesu napětí, ale až po té desetině sekundy ?
Máte někdo nějaký nápad, jak to obejít ?
Děkuji
Jirka Netopil