Uprava spinaneho zdroje

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 11:52:16 CET 2004

Ja mam pocit, ze po tom zdroji chcete vic, nez muze dokazat.
Minimalni a maximalni napeti spinaneho zdroje je z velke
casti dano konstrukci transformatoru a optimalnich paramet-
ru lze dosahnout jen v pomerne malem rozsahu - muj odhad
cca +- 20%. Pokud z tohoto rozumneho rozsahu vybocite, zdroj
nebude schopen stabilizovat v plnem rozsahu vystupnich
proudu. Proto se nedelaji regulovatelne impusni zdroje (alespon
rozume jednoduche a levne) Ja jsem upravoval nekolik pulsnich
zdroju ruznych typu na jina napeti a vzdy bylo nutne premotat
trafo. (krome upravy regulacnich obvodu). U jednoho typu jsem
musel premotat i vystupni tlumivku jinak strasne hrala.
Vetsinou slo o predelavky zdroju 5V a velky proud (50A a vic)
na 12V nebo 24V a proud 20A a vic... Funguje to ale da to
spoustu prace a vysledek je do posledni chvile nejisty.
Casto se stava, ze takto upraveny zdroj zacne straslive
rusit a neni proto pouzitelny. (pouzivam ty zdroje k napajeni
radioamaterskych vysilacu s vykonem cca 100W) Stalo se mi,
ze jeden zdroj funguje uz cca 5let denniho provozu bez
jakychkoliv problemu a druhy stejneho typu a po stejne uprave
rusi a rusi a rusi...
A moznosti regulace opravdu nejsou priliz velke.

	Martin - OK1UGA