Dancall

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 11:52:07 CET 2004

BTS ma obvykle okoli rozdelene do sektoru, pokrytych nekolika antenami
a v kazdem sektoru ma jine mobily.
Druha vec je ze BTS komunikuje s vice mobily soucasne na jedinem kanalu
v casovem multiplexu. Aby spravne pridelovala casove sloty, tak musi
znat vzdalenost mobilu (=zpozdeni signalu) v krocich po cca 500
metrech, takze poloha je zhruba znama.
Krome toho lze merit zpozdeni presneji a protoze mobil je obvykle
v dosahu vice stanic, je uz snadne ze vzdalenosti od tri ruznych
BTS urcit polohu presneji.
U pohybujiciho se mobilu se da poloha zjistit velice presne uz
ted, staci, kdyz je pripojeny k pocitaci. Nektere mobily (treba
terminal Siemens M20) umeji zjistit a na pocitac predat cislo BTS
a TA faktor (to je ta vzdalenost). Seznam BTS je neoficialne na
Internetu, takze dal uz je to jen otazka matematiky.
Ales Prochaska