Atmely

Jiri Drozd jirkonf
Středa Březen 17 11:52:06 CET 2004

  Delam s Atmelama celkem kratkou dobu (jsem student 3. rocniku SPSE
Kounicova Brno), neco nam o tom rekli ve skole, ale vcelku hodne_moc mi
pomohla ta knizka od Petra Skalickeho - Mikroprocesory rady 8051. Osobne
pouzivam AT89C51 hlavne proto, ze ma FLASH (nebo je to EEPROM - jaky je v
tom vubec rozdil, oboje se da elektronicky programovat i mazat, ne ???) a
tudiz se da do nej program nahrat, vyzkouset, upravit, nahrat, vyzkouset,
opravit.... a to podle vyrobce az tisickrat.... Jediny problem byl sehnat
programator. Ve skole sice byl, ale to znamenalo napsat program, vzit na
diskete do skoly, naprogramovat procesor, doma vyzkouset, upravit program,
vzit na diskete do skoly...., coz bylo zdlouhave a neefektivni (nehlede na
neustale otravovani kantoru). Dlouho sem nemohl na netu zadny programator na
89C51 najit, vsechny byly pro 89C2051 (maly atmel), nebo chtel autor PENIZE
za program .... Nakonec se ale postestilo a na
http://chaokhun.kmitl.ac.th/~kswichit/easy2/easy2.htm jsem nasel, co bylo
treba (umi to programovat 89C51,52 i 55). Je to reseno tak, ze je tam druhy
89C51 napojeny skoro paralelne na patici pro programovany procesor a jeste
nejake drobnosti kolem. S PC to komunikuje pomoci serioveho (COM) portu,
jako prevodniky urovne TTL->RS232 (seriovy port) je tam nejaky Dallas
(DS275), ktery jsem nikde nesehnal, nebo je tam verze s MAX 232.
Ja osobne jsem se na prevodniky urovni vykaslal, data z Atmela na RS232 jdou
primo (i kdys pro log 0 tam ma byt -12V a pro log 1 +12V, tak vetsina
seriovych portu ma rozhodovaci uroven nekde kolem 1V, coz znamena, ze od 1V
vyse je to log. 1 a pod 1V log. 0, z cehoz plyne, ze to muze pracovat s log.
urovnema TTL z Atmela), z PC do Atmela to jde prez odpor (asi 1K) na vstupni
nozicku Atmela, pricemz mezi tuto nozicku a zem je zapojena zenerka na 5V
chranici Atmela pred vyssim napetim (pokud je tam log. 1 (+12V z PC), je na
te nozicce asi 5V, pokud je tam log. 0 (-12V) je tam asi -0,7V, coz Atmel
vydrzi). Funguje to zatim vsude a bez jakychkoliv problemu.
Na te adrese je ovladaci soft pro DOS, ktery sice nejede na pentiich, ale i
pro windows95/98/???NT??? (ten samozrejmne na pentiich jede, kdo ma dneska
na pentiu DOS, ze ???), program do toho Atmela co je uvnitr, schema, plosnak
a dalsi zajimave veci, jako treba programator na 89C2051 atd.
Doufam, ze Vam tento prispevek bude k necemu dobry, preji hodne zabavy a
radosti z bastleni s obvody ATMEL !!!