Taky magnety

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:51:59 CET 2004

  Zdravim Vsetkych!

> Jen by me k tomu asynchronnimu stroji zajimalo, jaky kmitocet z toho leze,
> pokud to neni pripojeno na sit a nabudi se to tim remanentnim magnetizmem.
> Mozna se ptam uplne blbe, ale mel jsem pouze jednosemestrovy rychlokurz ze
> silnoproudu a uz si z toho nepamatuju ani tuk.
>
> 								Jakub Serych

 S tym kmitoctom je to zaujimava otazka. Podla mojho nazoru
kmitocet zavisi od zataze - presnejsie ked sa vyrovnaju jalove
energie v externych kondenzatoroch a jalova energia potrebna na
budenie stroja (nieco ako rezonancia). Preto som si myslel, ze sa
frekvencia meni so zatazou a stroj pracuje ako generator iba vtedy
ak je v nadsynchronnych otackach (ak zapojime indukcnu zataz
namiesto cinnej, tak su potrebne vyssie otacky, aby napatie opat
naskocilo).
 Toto je vsak iba moje vysvetlenie. Ak sa mylim opravte ma.

 S pozdravom
					Igor Cesko

Ing. Igor Cesko
Vyvoj a informacne technologie