Taky Magnety

Ing. Vladimír Andìl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:58 CET 2004

Je potreba, aby se motor nabudil od sveho vlastniho remanentniho mg. pole.
Zatimco u dynama s paralelnim buzenim je to zcela normalni a staci ho jen
roztocit,  u asynchronniho motoru je potreba zaridit spravny fazovy posuv
mezi napetim a proudem. Ve skole nam rikali, ze to chce kapacitni zatez.
Nikdy jsem to sice nezkousel, ale verim tomu. Kdyz roztoceny asyn. motor
odpojim od site (vykon 25KW), take bez synchronizace na sit dava cca 1 az 2
vteriny napeti, nez se odbudi (odzkouseno).
                Andel