Prumerny proud u spinane zateze

Josef Nechvil josef.nechvil
Středa Březen 17 11:51:54 CET 2004

> Prblem muze byt:
> 1) jde o nesinusovy prubeh
> 2 vyssi kmitocet nez cca 400 Hz (dano typem pouziteho mericiho pristroje)
>
> Pokud jde o nesinusovy prubeh je pro mereni nutno pouzit
> merici pristroj s funkci True RMS (TRMS).
> Aby vysledkem mereni byla prava efektivni hodnota.
> Vetsina beznych pristroju je kalibravana na sinusovy
> prubeh a pri mereni nesinusoveho signalu muze vykazovat
> znacne chyby.

To je sice pravda, ale efektivni hodnota a stredni hodnota
proudu jsou dve rozdilne veci.
Pokud se nepletu, tak pozadavek byl na mereni stredni hodnoty.
Ja osobne bych to delal tak, ze bych zapojil na bocnik
dolni propust a napeti na ni bude vyjadrovat stredni hodnotu proudu
prochazejiciho bocnikem.

Josef