Mereni napeti

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:51:50 CET 2004

>     BTW - proc potrebujete merit napeti kdyz vite ze Vam tam
>     litaji spicky ?
>     Pokud mate jistotu, tak nejspis pochazi zvenku nebo jsou
>     tam nejake zemni
>     bludne proudy. Kazdopadne - pokud ty cidla meri napetove
>     a maji aspon
>     malou 'tvrdost' mozna by stacilo na ty konce vedeni
>     pripojit transily
>     treba na 30V, nejaky odpor sice maji ale snad ne zas tak
>     moc velky aby
>     ovlivnily to mereni.

To mne take napadlo a take jsem tam nejakou ochranu dal, ale jelikoz se tyto
zavady objevuji tak posledni 2 mesice a zarizeni neni nejnovejsi, usoudil
jse, ze bude lepsi najit pricinu, nez pak resit problem s odchodem cele
elektroniky. Cely system je sice spis mechanicka zalezitost nez
elektronicka, ale prece jen sehnat novou elektroniku by asi chvili trvalo.
Dalsi proble je, ze vpripade spicky dochazi k vymazani pameti procesoru a
jeho resetu, takze se neda spetne zjistit co se stalo. Bohuzel se nam
nepodarilo ani zjistit za jakych okolnosti ke spicce dochazi. NAvic se mi
nelibi doba trvani spicky, delka spicky je 3 - 5 sekund, coz nemuze byt
zrejme zpusobeno zapinanim a vypinani rele a motoru.

>     Tedy zaver - nekdy je mozna jednodussi problem vyresit pridavnou
>     ochranou nez najit pricinu - 'toho ducha'. Protoze kdyz
>     uz jsou kabely ve
>     zdi, tak se to blbe hleda :-)

To sice jo, ale tady jsou kabely dobre pristupne. Vsechny jsou zkontrolovane
a v poradku. Na zaklade konzultaci s technikem, ktery drive ten zazrak
udrzoval mam predstavu jak problem hledat - to on mi poradil to mereni
napeti. Urcite je tam toziz zavislost na stavu snimacu, ale bez mereni to
nejsem schopen zjistit.

Roman K