Mereni napeti

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:51:50 CET 2004

>     > zrejme zpusobeno zapinanim a vypinani rele a motoru.
>
>     3-5 sekund bych videl na nejaky rozbeh motoru. Nemuze tam
>     byt nekde
>     mizerny kontakt na nule nebo tak ? Pri rozbehu motoru
>     tece vetsi proud,
>     na tom odporu kontaktu (nebo spatne dotazeneho sroubku) se vytvori
>     velky ubytek napeti a na motoru pak uz nula neni nula.

Motory jsou tam 3, 2 bezi stale, 3. se zapina az na konci procesu, chyba se
vsak objevi driv. Zbytek jsou 24 V serva. Jinak kontakty motoru jsem
kontroloval jako prvni - kontakty pevne dotazeny a vycisteny - chyba trva
stale.

> [...]
>     drive ten zazrak
>     > udrzoval mam predstavu jak problem hledat - to on mi
>     poradil to mereni
>     > napeti. Urcite je tam toziz zavislost na stavu snimacu,
>     ale bez mereni to
>     > nejsem schopen zjistit.
>
>     V nejake skolni laborce vybrat takove ty ruckove
>     zapisovace :-) Delaly se
>     i osmikanalove, staci jen cekat a doufat ze pisatko nevyschne :-)
>     Ale vazne - ja myslim ze nejaky pevodnik pripojitelny k
>     PC by se dal
>     koupit - treba u Papoucha . Pokud to chcete levne, tak

No akonecne jsme se dostali k tomu, co jsem chtel vedet :)))) Postavit jo,
ale jaky ?
a )pouzit obvody co se pouzivaji k DMM a jen misto LED/LCD zapojit uProcesor
?

b) nebo ukecat uProcesor aby si to meril sam ?

c) nebo pouzit A/D prevodnik ?

d) a coz takhle udelat prevodnik U/F a merit frekvenci.

Podle me je nejednoduzsi varianta a) ale zajimal by mne vas nazor i na
ostatni varianty (presnot, rychlost) a take vyreseni prepinani rozsahu -
chtel bych merit i postupny narust spicky a jeji max. napeti.

Roman K.