Laboratorni zdroj

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 11:51:48 CET 2004

V poslednej dobe som sa tiez zaoberal touto problematikou. Ja som hladal
nejake zapojenia laboratorneho zdroja a nakoniec som sa rozhodol pre
linearne regulovatelny. Robil som totiz s klasickym zdrojom z PC nejake
pokusy a to napatie bolo dost degenerovane a rusenie sa sirilo vsade.
Uznavam ze je to zalezitostou filtracie. Preto som chcel trafo nahradit
spinanym zdrojom na konstantne napatie a za tym pouzit linearny regulator.
Lenze ten spinany zdroj by ma vysiel drahsie ako cele trafo. Tak som od toho
upustil. A pred casom som videl nejaku konstrukciu, kde pri regulacii vyst.
napatia od 0V po napr. 15V bolo pripojene iba jedno sekundrane vinutie, pri
prekroceni tejto hranice sa do serie pripojila dalsia cast vinutia. Tym sa
dosiahne, ze pri nastavenom vystupe napr. 1V nieje na regulatore takmer plne
napatie, ale iba polovica (a tym aj polovica strat). Pozriem sa po tom a dam
vediet.

Pavol Kollar