Jen pro zajimavost

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:47 CET 2004

> Zdravim,
> ISO je predevsim o jednoznacnosti a nezmenosti vyrobnich postupu a chovani
> pracovniku.
> Je tam predepsan postup od a do z jak co vyrabet jak co vyvijet a jak co
> popisovat a co kde a jak archivovat a jake pristroje pouzivat a dokdy to
> vsechno udelat a jak se pri tom tvarit. Mame toho vsichni plne zuby
zejmana
> pred auditem.
> Zdenek

Mohu potvrdit. Obcas delame pro firmu, ktera ma ISO a nekdy mi to pripada az
srandovni. Zarizeni pro mereni baterek, ktere ma mit 0,5% presnost, nelze
nastavovat podle libovolneho, i kdyz overeneho bocniku 0,1% a meraku 0,05%.
Musi se pouzit bocnik a merak oznaceny jako podnikovy etalon, protoze je to
napsano v postupech. Pri tom se bocnik musi zatizit ruckovym pristrojem, pro
ktery je zcejchovan (paralelne k nemu davaji digitalni, ty vicerozsahove
laboratorni bocniky opravdu tu zatez potrebuji). Kdyz mi minule bylo divne,
proc kazdy merak ukazuje neco jineho, zjistil jsem, ze u ruckoveho meraku s
odporem 20Ohmu je 0,5% ubytek na snurach. Kdyz jsem se zeptal, jestli je
spravny udaj pred nebo za snurama, nebo jestli radeji verit tomu ruckovemu
(0,2%) byli v p...  To v postupech popsano nebylo. Jinak ty postupy
umoznuji, aby clovek, ktery tomu moc nerozumi, nebo mysli na neco jineho,
neudelal zasadni chybu. V tom se mi libi.
                                                            Andel