Zjisteni dojezdu okna

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:51:45 CET 2004

At 15:58 2.7.2000 +0200, David wrote:
>  Nemel jsem sice moznost to overit, ale rikal mi kolega, ze u novejsich
>typu stahovani oken se pouziva snimani ruseni z komutatoru motoru, ktere je
>zda samozrejme pouze tehdy, pokud se motor toci. V pripade zastaveni motoru
>toto ruseni zmizi, elektronika to vyhodnoti a dojde k zastaveni. Je to
>udajne velice spolehlive a nedochazi k poskozeni motoru, ci vybiti baterie v
>pripade pokud dojde k poskozeni koncovych snimacu u beznych dojezdu. Stejne
>tak je to vyhodne, pokud nekdo necha v prostoru zavirani oken nejaky
>predmet, pripadne ruku.

Mam doma stahovani oken z felicie i z oktavky a je u toho pomerne slozita elektronika (Motorolacky procesory v kazdem motoru a pod.) Dorazy se opravdu snimaji nejak elektronicky, ale jak, to nevim. Je to oboustana deska nabusena SMDckama. Doma je to IMHO nevyrobitelne.
BTW:Co se tyka ruky v okynku, je fakt, ze se to sice zastavi, ale sila je to docela velka a docela to boli. Hlavne u felcky, tam trva vyhodnoceni dorazu odhadem neco malo pres sekundu, oktavka je rychlejsi ...
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv