Uprava zdroje PC

Josef Nechvil josef.nechvil
Středa Březen 17 11:51:44 CET 2004

"Ji?? Re?ek" wrote:

> Mam zkusenosti. Petivoltovy vystup mi sel az do 12V, dvanactivoltovy by tedy
> mel jit i na 24V a to bez premotavani trafa. Staci zmenit zpetnou vazbu,
> zablokovat ochranu, ktera hlida napetove urovne a pripadne podle napeti
> vymenit kondenzatory, aby byly spravne dimenzovany.
>
> Jinak bez premotani trafa jsem z toho udelal plynule regulovanej zdroj
> 1..16V. Ovsem regulator jsem prekopal celej. Z puvodniho PC zdroje zbyl jen
> primar s budicim trafem.

> Jirka

To zni velice slibne. Dnes jsem dostal od jedne dobre duse
toto schema zdroje s TL 494:
http://ovid.medicon.cz/zdroj/zdroj.jpg

Ta zpetna vazba je delana v okoli pinu 1 IO ?
Pak tedy zmenit delici pomer na odporech R16 az R18 ?
K cemu je trafo TR3 ? K ochrane proti pretizeni ?
Zablokovani napetove ochrany znamena upravit hodnoty soucastek
v okoli vyvodu tohoto trafa ? Tj. R34 a R33 ?

Jeste bych mel dalsi drobne dotazy:
K cemu slouzi civka 3 v TR1.
Ta ma slouzit k podpore dobreho otevreni vzdy jednoho
z tranzistoru ? Takze budici civky 1a nebo 1b vyvolaji
napeti v 2a nebo 2b tranzistory se otevrou a prochazejici
proud pres civku 3 vyvola jeste dalsi prirustek napeti na 2a a 2b
a tim se tranzistory jeste lepe otevrou ?

A jak se tento zdroj vubec nastartuje, kdyz IO jeste nema napeti ?

Josef