Uprava zdroje PC

Jiří Reček j_recek
Středa Březen 17 11:51:44 CET 2004

To jsem se teda prozradil. Schemu Vam asi neposkytnu, stejne je v dezolatnim
stavu, ale neco prece.

Kdyz uplne vykuchate napetovou ochranu, tak ani neuverite, co ten zdroj
dokaze.
Proudovou ochranu je potreba v primaru zrusit a dodelat ji klasicky na
vystup.
Tech 16V, co jsem napsal, je udelano tak, ze se tranzistorem propoji 12V a
5V sekce, pokud je vystupni napeti kolem 7.5V - s hysterezi.
Na proudove omezeni jsem udelal takovej silenej obvod s odporama a
zenerkama, ze to pri 1.5V dava 28A, pri 5V 18A, pri 7.5V 10A a pri 16V 5A.
Pokud je to pod 1.5V, tak to omezuje na 15A.
Pak je jeste na vystupu obvod, ktery odebira pri 1V 1A a pokud napeti
vzrusta, odebira min, to je zatez, aby se zdroj pri tak malem napeti vubec
vybudil - alespon nejake impulsy.
Nastaveni regulatoru - to je orisek - je treba dat dohromady rychlost
regulacni smycky.
Zdroj je urcen pro napajeni motoru - automodelarskych. Takze od tvaru
vystupniho napeti nelze nic moc ocekavat.

A jeste zkusenost s automodelarema: nejhorsi je ozralej automodelar. Kdyz
vidi zdroj, tak zkusi, jestli vydrzi zkrat. Kdyz vydrzi, tak jeste zkusi,
jak dlouho ten zkrat vydrzi. To by tomuto zdroji ovsem nevadilo, nejdriv
automodelarum znicil napajeci lanka, pak jednomu propalil kratasy. Odrovnalo
jej to, ze kdyz se vratil z Brazilie, tak to neprepnul zpatky na 230V. Odtud
ta zkusenost, ze MJE13007 vyhovi. Jinak ten termistor na privodu bouchnul uz
dvakrat, pokazde kousek vystrelil, ted je z nej pulka, ale jeste funguje.