Problem se seriakem Atmela

Miloslav Kazda miloslav.kazda
Středa Březen 17 11:51:41 CET 2004

Saturday, July 08, 2000, 12:23:42 PM, you wrote:

> Zdravim vsechny,
> potreboval bych poradit proc mi nechodi seriova komunikace mezi dvema AT89C2051. Uz nad tim sedim pekne dlouho a nemuzu najit chybu. Potrebuju pouze jednosmerne z jednoho atmela poslat data do
> druheho. Standartni UART proti PC mi vzdycky chodil, ale bohuzel ho nemuzu pouzit, protoze uz nemam volny timerak na generovani prenosove rychlosti :-(. Proto jsem chtel pouzit mod 2-9bit UART, kde
> [...]

Na takovyhle problem jsem uz narazil, myslim si ze je to spatnym
nastavenim scon na strane vysilace i prijimace, protoze registr scon
ma takovouhle konfiguraci:

SCON:  SM0 SM1 SM2 REN TB8 RB8 TI RI

pro 9b UART ma byt SM1=1 a SM0=0 a jelikoz jsou tyto dva bity ve
stavocem slove maji byt obracene:

mov scon,#01xxxxxxb

Miloslav Kazda

P.S.: jestli to tak neni tak me nebijte :-)))