Teplotni cidlo a komunikace

zoodiskus@mbox.vol.cz zoodiskus
Středa Březen 17 11:51:40 CET 2004

>potrebuji merit teplotu na cca 3 mistech v urcitem prostoru (presneji
>parenisti ci skleniku) a udaje prenaset na vzdalenost cca 20 metru k PC
>pro zpracovani. Jako teplotni cidlo zkousim pouzit LM 74 od National
>Semi. (je to v pouzdre SO SMD). Mam nasledujici dva problemy - 1) cim
>zalit cidlo + jeden ker. kondenzator aby ho neznicila vlhkost a pritom
>nebyla zpomalena rychlost odezvy na zmenu teploty?
>2) komunikace je v urovnich TTL (LPT PC <-> cidlo). Obavam se, ze na 20
>metru mi to nebude chodit. Co se da pouzit pro posileni jednotlivych
> [...]

Ono 20m neni ani pro I2C zrovna doporucovana vzdalenost.
Osobne vam doporucuji pouzit cidla Dallas DS1820 respektive DS18B20, ktera je v letosni roce maji nahradit a
maji byt levnejsi a presnejsi. Presnost 1820 je 0.5C a 18B20 je programovatelna 9-12bit tj. 0.5C az 0.0625C.
Nicmene hlavni vyhodou je kompaktni plastove pouzdro u DS18B20 vlastne T0-92 zname z tranzistoru a pouze 3 vyvody
Vdd, GND a Data a i Vdd lze vynechat a cele to napajet z datove sbernice. Na sbernici lze povesit vice cidel a tak
vystacite s 3. vodici a izolace proti vlhkosti bude mnohem jednodussi. Kazde zalevani teplotnich cidel vetsinou snizuje
presnost mereni (lze programove korigovat), ale hlavne zvysuje setrvacnost. Pro zaliti privodnich vodicu a kontaktu
muzete pouzit cokoli treba epoxid, ale proti vlhkosti vystacite s ochranym lakem a teplem smrstitelnou izolaci
(neresi mechanicke poskozeni).

S pozdravem