Zjisteni dojezdu okna

Skyvara Petr Petr.Skyvara
Středa Březen 17 11:51:36 CET 2004

Dobry den,

nemate nekdo zkusenosti s tim, jak je tento problem resen u roletovych
garazovych vrat? Myslim ze se jedna o podobny system jako u oken automobilu.
Jen s tim rozdilem, ze u vrat je pouzit o neco malo vetsi 3-fazovy motor.
Mit auto privrene v techto vratech a cekat na koncovy spinac asi taky neni
nic moc.

Petr Skyvara

-----Original Message-----
From: Tomáš Jantač [mailto:tomasnusle@volny.cz]
Sent: Tuesday, July 04, 2000 5:39 PM
To: petr.skyvara@at.siemens.cz
Subject: RE: Zjisteni dojezdu okna

O tento problém s dojezdy u el.oken jsem se také zaobíral. Dospěl jsem k
názoru, že je nutné použít jak koncových spínačů, tak indikace přetížení.
Motory mají velkou sílu, jak již bylo řečeno, proto je nutné hlídat jejich
přetížení. Nechtěně zavřené okno bez této ochrany by asi opravdu bylo
slušnou gilotinou. V podstatě by se daly dojezdy řešit jen tímto způsobem,
ale chyběla by zde ochrana proti zlodějům. Někdo by pak mohl rukou zastavit
dojezd a auto by zůstalo nezabezpečené. Proto je nutno tento systém doplnit
o koncové kontakty. Ty lze řešit buďto mikrospínači nebo fotozávorami. V
programu uProceroru pak považovat okno za zavřené až ve chvíli, kdy přijde
impuls od koncového spínače. Pokud však při zavírání přijde impuls od čidla
indikujícího přetížení motoru, pozastavit na několik vteřin motor.

Jantač Tomáš ( Tomasnusle )