Pajeni SMD

PaPouch papouch
Středa Březen 17 11:51:35 CET 2004

Umi to TTC Jinonice, delaji odpajeni i pripajeni za par korun, ale ja nikde
nemohu najit jmena lidi, na koho se obratit, ani spojeni.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha

Navstivte prosim nase stranky: www.pap-el.cz

----- Původní zpráva -----
Od: Libor Kavan <lkavan@krkonose.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Odesláno: 12. července 2000 12:20
Předmět: Re: Pajeni SMD

> Ach jo, tak jeste jednou:
>
> - I kdybys nejakou osazovaci firmu ukecal aby ti to pripajela, rozhodne to
budou chtit pajet reflow. Rucne se s tebou nikdo bavit nebude.

> - Pro relflow se pasta nanasi sitotiskem pres masku z medene planzety ve
ktere jsou vyleptana mista tam, kde jsou plosky pro pajeni a ty diry maji
presny tvar pohle plosek, aby se cele pokryly pastou. Takze bys musel bud
najit firmu, ktera tohle pouzdro paji a ma na nej sito (vyroba toho medeneho
sita je pekne draha), nejak tam nastavit ten tvuj plosnak(coz je docela
pakarna) a natisknout pastu. Druha moznost je nanest tu pastu rucne, ale
taky to da dost prace.

> - Na osazeni jednoho IO ti nikdo nebude programovat automat, stejne ho tam
polozej pinzetou.

> - Jedina vyhoda je v tom, ze v pretavovaci peci mas presne definovany
ohrev a pripajeni je bez problemu.

> - Pokud na tom plosnaku nemas masku tak to reflow proste nepripajis. Cin
se ti roztece po plosnaku a cele pajeni je na ... Navic to musis udelat na
prvni pokus, protoze odpajeni IO tak, abys neznicil ani plosnak ani pavouka
jde pekne blbe. Takze pokud nemas masku, zkusil bych to s tim zalitim cinem
a odsanim licnou, to mi pripada nejbezpecnejsi.

> - Pokud  bys mel na plosnaku masku, klidne ti to pripajim, mam kousek od
baraku firmu, kde maji SMD automat i pec a pastu. Ale nebylo by to hned :-(