Seriova komunikacia - zosilnenie

Martin Persich persich
Středa Březen 17 11:51:35 CET 2004

> Twistovani je daleko odolnejsi proti externimu ruseni a preslechum mezi
> signaly - jinak by se to na PC sitich nepouzivalo. Predpokladam
> samozrejme ze je twistovan signal spolu s nulou - takze nepujdou vest
> vsechny RS232 signaly v kabelu .

Mam obavy, ze se tady pletou dosti rozdilne veci - jedna vec je PC sit
(predpokladam
Ethernet), kde opravdu kabel musi byt twist. Ale pouziti twistovaneho kabelu
pro RS-232
(pokud neni galvanicke oddeleni) jednotlivych signalu mezi ssebou - je podle
mne blbost.
U RS-232 nikdo nezaruci, ze proud v obou vodicich twistu bude mit stejnou
hodnotu
a opacny smer - pouze za techto podminek ma twist smysl. Pokud u RS-232
pouziji
napr. pouze signaly Tx Data a RX Data, tak mam dva vodice, kterymi proteka
proud
spolecneho polu GND. Situace u Ethernetu je uplne jina. Tam je galvanicke
oddeleni
vsech signalu na obou stranach.
Obecne opravdu pro RS-232 je nejlepsi X-dratu + spolecne stineni (tolik
aspon rikaji
moudre knihy).

Martin. persich@transcon.cz