Auticko na vysilacku

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:51:32 CET 2004

Hello Cihak,

?ter?, 11. ?ervence 2000, you wrote:

kluk ma takovych auticek na vysilacku asi 5, kazde od jineho vyrobce a
jinak slozite (nektere jen vpred/vzad, jina zataci, a u nekterych se
da ovladat i rychlost (v asi 3 stupnich)), a da se jezdit vzdy jenom s
jednim. Kdyz zapne vsechna na jednou, a zapne vysilacku jen od jednoho
tak ostatni auticka dostanou "padoucnici" a ruzne sebou cukaji a
popojizdeji. V nekterych jsou jako prijimace jen s nekolika
tranzistory, v jinych jsou IO.

Ale vyhral par detskych "CB" vysilacek. Koupil jsem je na burze za
220Kc. Napajeni je 9V baterkou, uvnitr je reproduktor, prepinac
prijem/vysilani, potenciometr na hlasitost a tlacitko na morzeovku.
Dal jsou tam 3 tranzistory, nekolik odporu, kondenzatoru a civek.
Dosah to ma s prutovou antenou 300m na volnem prostranstvi. S novou
baterkou jsou slyset slova jeste na 350m, ale ztraci se v sumu, takze
neni rozumet :-)))))))))))) Ale morzeovka jde i na vetsi vzdalenost
bez problemu. To je sila, co ? Na krabici pisou, ze to chodi na 27MHz.
To bych chtel videt. Mozna tak v celem pasmu 27MHz + jeste kus okolo.

Cdlcc> Obavam se, ze mas problem. Kanalovou selektivitu
Cdlcc> nedosahnes bez MF filtru a stabilniho oscilatoru.
Cdlcc> Nepises, zda je tam ten filtr, ale podle toho jak
Cdlcc> tu konstrukci popisujes o tom pochybuji. Takze
Cdlcc> se zrejme jedna o prijimac (takrka) bez selektivity.
Cdlcc> Jak to popisuje?, bude sirka pasma urcite prez
Cdlcc> 500kHz, takze se s druhym vysilacem do pasma 27MHz
Cdlcc> nedostanes. Navic to bude rusit jakakoliv souprava
Cdlcc> v pasmu 27MHz. Pokud je to tak, nema smysl s tim
Cdlcc> cokoliv delat. Leda postavit cele radio nove.

Cdlcc>         Martin - OK1UGA

Cdlcc> -----Original Message-----
Cdlcc> From: Va?ek Petr [mailto:Petr.Vasek@pvt.cz]
Cdlcc> Sent: Tuesday, July 11, 2000 10:15 AM
Cdlcc> To: Multiple recipients of list
Cdlcc> Subject: Auticko na vysilacku

Cdlcc>  Dostal jsem na opravu auticko na vysilacku "TAYIO"
Cdlcc> vcelku banalni zalezitost, odesle vykonaky pro spousteni
Cdlcc> motoru, ale byl jsem pozadan, jestli bych s tim
Cdlcc> neco nemoh' udelat, aby se dalo jezdit s dvema autickama
Cdlcc> zaroven, nebot ti znami maji dvojcata (hned dvoje).

Cdlcc> Hrde jsem prohlasil ze to nebode problem.
Cdlcc> Rikal jsem si jenom tam strcim jine krystaly a bude to.

Cdlcc> Jenze ten kram ma v ovladaci krystal 27,115 Mhz,
Cdlcc> jinak je tam jen brouk "TAIYO93-T" a nejake R a C,
Cdlcc> LED a spinace. V antenim obvodu je neladena civecka 0,695uH.
Cdlcc> Schematko jsem nekreslil, ale nebyl by to problem.
Cdlcc> Ovladadlo se jmenuje "TY-X2200-2".

Cdlcc> V auticku je prijimac "TY-X2200" ve kterem
Cdlcc> je zase brouk "TAIYO93-R" + "LB1639", par spinacich
Cdlcc> tranzistoru pro motorky, ale !!! zadny krystal !!!.
Cdlcc> Je tam pouze jedina civecka, nepopsana, ale ma jadyrko.
Cdlcc> Hrozne nerad tocim s hadyrkama v civeckach :-).

Cdlcc> Mate s takovouto veci nekdo nejakou zkusenost?

Cdlcc> Bude stacit vymenit krystal ve vysilaci
Cdlcc> a pak na neho dotahnout tim jedinym jadyrkem prijimac?

Cdlcc> A o kolik to budu muset soupnout jinam aby se pri
Cdlcc> takovemto zapojeni ty auticka neovlivnovala?

Cdlcc> Dik za jakoukoli radu

Cdlcc>    Masinka

Cdlcc> P.S.: Jsem tvor spise nizkofrekvencni

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
  http://afilip.kgb.cz
        ICQ:64650313