Galvanika & anodova ochrana

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:51:28 CET 2004

Snail Instruments wrote:
> 1) Mozna by stalo za uvahu zmerit, jaky je rozdil mezi teplotou vody a
> teplotou povrchu nadrze. A jaky je rozdil teploty v ruzne vysce nadrze.

Rozdil mezi teplotou uvnitr a na povrchu nebude sice velky, ale preci
jen muze cinit par stupnu. Pak take setrvacnost cidla na povrchu bude
o neco vetsi.
Rozdil teplot v ruzne vysce vsak bude pomerne vyrazny, chtel bych radeji
dosahnout oddeleni teplotnich vrstev nezli promichani obsahu.

> Ale jestli odborna literatura rika striktne zavrtat se dovnitr, pak
> tady konci veskere diskuse.

Asi ano, jen tahle literatura tu byla driv nez prvni PC a je mozne
ze se za tu dobu par veci zmenilo ;).

> Z materialu by asi bylo nejlepsi stribro, ma vynikajici tepelnou
> vodivost. Samozrejme upevnene pres PEEKovy mezikrouzek.  :-)
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Co to je?

> Pro prumysl nepochybne existuji teplotni sondy v nejruznejsim provedeni,
> ale DS1820 jako senzor bych neocekaval. Spise PT100, pripadne s prevodnikem
> v hlavici a vystupem 0-10V, 4-20mA...

Bezesporu, ovsem ja nestavim rafinerii, ja chci jen topit :).

Ale kdyz uz jsme u toho:
Jak nejsnaze (cti nejlevneji) merit teplotu spalin v kominove roure kotle
na drevoplyn? Teplota se bude pohybovat okolo 200st.C, ale muze se vysplhat
i na 600st.C.

Tedy pozadavky jsou:
merici rozsah 20 - 400st.C
pracovni teplota cidla alespon 600st.C
presnost +-25st.C
rozliseni +-10st.C

Nejde o zadne presne laboratorni mereni, spise o prehled o prubehu
horeni a hlavne o informaci zda jeste neco hori.

> 2) Tyce musi byt z materialu mene uslechtileho, nezli zelezo a vodive
> spojene s nadrzi. V uvahu by snad prichazel zinek.

Zinek radeji ne, odporna literatura tvrdi ze se v kombinaci s medi
ve vode rad rozpousti (zapomel jmem podotknout ze tam budou medene
vymeniky na TUV a solar).
Ale zeptam se jeste proc vodive spojeny s nadrzi? Myslel jsem ze
prave to vodive spojeni uzavira obvod galvanickeho clanku a tim
padem tam probiha nezadouci galvanizace.
Predpokladal jsem ze by elektricka izolace namisto spojeni tech
kovu celemu procesu zabranila. Nebo je to jinak?

--
Regards
           Petr Krc