Zkusenosti s ruznymi RTC

Karel Strobach kaes
Středa Březen 17 11:51:27 CET 2004

> Jsem pred rozhodnutim, ktery RTC pro I2C sbernici zacit pouzivat - je jich
> vic a nevim co si o kterych myslet.

> jedine co vim - ale ne z vlastni zkusenosti.:
> PCF8583T
> - ma jen dva byty pro rok

Asi jste chtel napsat 'dva bity'. Kdyby mel dva byty, tak neni co resit.
Pro rok ma PCF8583 pouze dva bity. Tj. rok je citan od 0 do 3
(ctyrlety kalendar). Rok 0 je prestupny (pri rok=0 a mesic=2 cita
citac dni do 29). Tato vlastnost se da obejit napr. programove
s vyuzitim RAM, do ktere se zapise realny letopocet a jednou za rok
se inkrementuje. Pravda, je to trochu komplikovanejsi, nez kdyby to
delal samotny RTC.

> DS 1307
> + 12/24 hod presnost az do roku asi 2100 nebo kolik
> ? nejakej ten bajt RAMky

DS1307 neznam, ale u PCF8583 lze take nastavit 12/24 hod. cyklus.
S prestupnym rokem bych se do roku 2100 vubec nezabyval :-).

s pozdravem
Karel Strobach
kaes@iol.cz