Programator z Obecnice

Tomaš Marn tmm
Středa Březen 17 11:51:16 CET 2004

> Ale obycejne, levne jednochipy jsou prece pro jednoduche, zamorovane
> aplikace, ktere maji treba 32 fousu po expanzi.Uz i samotna interni
> PROM ci EEPROM ma obvykle do 2kB.Osobne jsem " zavalil " programovou
> pamet az po strop nekolikrat a ladeni probehlo pouze v SW simulatoru
> a pak primo v aplikaci.Zadny bastlir neprogramuje v assembleru zbesile
> aplikace, ktere se pohybuji radove ve 100kB kodu. Byla by to zhovadilost.
> Tohle uz jsou asi prumyslove aplikace, ktere se mooooc financne vyplati.
> A k konecnem dusledku zaplati i HW simulator.Ze ?
>
> Tomcopy

To je pravda. Jen si ale uvedomte, ze "jednocip" neni jen 2051, PIC, AVR.
Pod tento termin zaradte i H8300, H5000, H8S, Z8000, ColdFire, klony 386 a
486.
A zacnete se pohybovat hned v jinych rozmerech. Nikoho jsem tu prece nenutil
ke koupi HW emulatoru.
Jen jsem zoufale liny clovek (lenost je zakladem pokroku). A tak pokud neco
mohu delat jednoduse
a efektivne s naklady do cca 2000,-, tak to nebudu delat slozite s naklady
cca 100,-.
Nekdo tu zminoval "make", to je jedna z cest. Ale existuje pomerne mnoho IDE
(i pod GNU), ktere
otrockou praci s psanim, prekladem, parsovanim chyb a nalezenim radku s
chybou
delaji opravdu na jedno zmacknuti klavesy vcetne nahrani do emulatoru (treba
jen EPROM).
Kdo to neskusil, tak asi nepochopi o cem mluvim - ale opravdu se to neda
srovnavat s NortonEditorem a par BATkama.

TM

PS: Je to MUJ nazor a nikoho nepresvercuju, ze je jediny spravny.