Cyklovac steracu u S120

"Zíka Aleš, Ing." @regina.gin.cz "Zíka Aleš, Ing."
Středa Březen 17 11:51:10 CET 2004

	Zdravim,

	kdysi davno, jsem si delal tyristorovy cyklovac steracui ke Skode
120. Kdo jste se tim nekdy zabyval, tak vite, ze je tam problem, ze dobehovy
kontakt v klidove poloze zkratuje motor, aby se rychleji zastavil, ale tim
padem tyristor spina zkrat a shori. Original cyklovac tam proto ma pomerne
komplikovane zapojene rele, u tyristorovych se to resilo tak, ze se zkrat
nahradil zarovkou, ta ma ve studenem stavu tak maly odpor, ze by to mela
taky ubrzdit.
	No, a leta to chodilo, ale ted se mi stale casteji stava, ze sterace
to neubrzdi, znovu sepne dobehovy kontakt a sterace se vlastne nedaji
vypnout. Vymena zarovky za novou mirne pomohla, ale ne uplne, zrejme je ten
mechanismus uz opekne osoupanej a motor nemusi prekonavat tak velky
mechanicky odpor.

	A ted konecne k veci. Kdysi jsem v jakemsi Amaru videl zapojeni,
ktere nahrazovalo tu zarovku nejakou elektronikou, nemate to nekdo.
Potreboval bych to kdyztak nejak oskenovat, protoze kdyz mi reknete ciaslo
Amara, tezko ho sezenu, ale kdyztak aspon to cislo a rocnik...
	Pripadne nemate nejake jine reseni korme zarovky nebo rele?

	Diky,

			Ales Zika
			Pelhřimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.cb.ds.mfcr.cz