Olovena bateria ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:55:05 CET 2004

At 21:43 4.1.00 +0100, you wrote:
>Ahoj te ...
>Viac krat sa mi do ruk dostala bezudrzbova olovena MINI bateria o napetiach
>6 alebo 12V /1,3Ah az 10Ah/. Urcite ich poznate, pouzivaju sa do
>alarmov.....  Problem je ale v tom ked Vam prestane fungovat a po jej
>nasilnom otvoreni zistite ze tam nie je ziadna kvapalina !
To proto, ze elektrolyt je gelovy, nebo je ho tam tak malo, ze je jenom
vsaknuty v nejakem poreznim "hadriku"

> Mozem tam naliat
>destilovanu vodu alebo kyselinu ?
Muzete, jestli je uz porouchana, tak ji to nebude vadit.

Jestli uz nejde nabit, tak bych asi dal jinou. To je jako v aute, muzete s
ni delat kouzla, ale zivot ji prodlouzite o par tydnu, coz IMHO za to usili
nestoji.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/