x51 a mereni otacek

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:55:04 CET 2004

 Zdravim,

 Pokud pozadujete konstantni otacky motoru v sirokem spektru zatizeni s
velkou
 stabilitou, je nutne pouzit zpetnovazebni element. Obvykle se to resi
tachem  nebo
 inkrementalnim snimacem. U analogoveho rizeni se porovnava skutecna
 hodnota napeti ( otacek )  z tacha s hodnotou pozadovanou a regulacni
odchylka
 otvira nebo privira silovy mustek. Tzn., ze pri poklesu otacek ( pri
zmenach zatizeni ) se
 zaroven snizuje hodnota zpetne vazby a regulator " pridava " tak dlouho, az
 se vse opet srovna. Pri narustu otacek po odlehceni to funguje naopak. Cely
 tento dej je rizen PID regulatorem. Pomoci konstant KI, TI, D se pak
nastavi optimalni
 odezvy samotne regulace na prechodove deje. Pri pouziti cislicoveho rizeni
a inkr. snimace
 to funguje stejne, akorat se vse pocita procesorem.  Odbornici necht
prominou tento
 velice jednoduchy vyklad.
 Dalsi zpusob je merit usmernene a filtrovane napeti primo z kotvy motoru.
Regulacni mechanismus
 pak funguje stejne a je to levna a jednoducha zalezitost ( v pripade ss
nebo 1f motoru s fazovym rizenim
 otacek. Pri pouziti PWM modulace nebo 3f motoru je situace jina).Presnost
regulace samotne
 zavisi na  kvalite zpetne vazby ! Program procesoru bude obsahovat nejakou
aritmetiku, rutinky
 PID regulatoru a par dalsich drobnosti. Pro rizeni vrtacky to musi bohate
stacit !?

 Tomcopy