Prokovene diry

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:55:02 CET 2004

On Fri, 7 Jan 2000, david belohrad wrote:

> Zdravim vsechny.
> Rad bych se zeptal, zda nekdo nedela v domaci podobe prokovene diry na
> tistaku. Takove ty finty jako ze se provlece civkovy drat skrz dirky, tak ty
> jsou mi znamy, ale zajimalo by me, jestli se to neda delat nejakym
> efektivnejsim (a hlavne rychlejsim zpusobem).

> ... kazde napady uvitam, i kdyz je mi jasne, ze to asi nebude takove
> jednoduche, protoze proc by si za to potom firmy braly takove silene prachy

Mel jsem kdysi knihu - od Skerika - receptar elektrotechnika (nebo
podobne), tam byly ruzne recepty na pokovovani. Vim ze pro medeni se
dalo trochu skalice modre  a trochu kyseliny sirove do 1000 ml vody
a kdyz se do toho neco strcilo, tak se na tom vyloucila vrstva medi.
POdle te knihy je to urcene na pokovovani kovu a slitin, ale med se mi
vyloucila i na kusu dreva ktery jsem do toho strcil. Nicmene to nebyl
moc pevny povlak - spis jen zaklad pro galvanicke pokoveni.

Kazdopadne tam byly i slozite recepty i na pokovovani keramiky a pod.
Asi bych nejprve pokryl desku nejakym lakem, pak vyvrtal diry,
protoze to pokovovani nekovovych materialu byva zalozeno na stribre
a tim je skoda plytvat na ty medene desky.

|                             petrsi@jcu.cz                              |