x51 a mereni otacek

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:55:02 CET 2004

>Dekuji za odpoved.Jeste bych mel dotaz. Postaci priblizne nasledujici
reseni?

>Rizeni motoru
>-> procesor,tranzistor, optotriak,triak
>-galvanicky oddeleno,
>-spinani provadet v nule tj.100
>x za sec.(v pripade,ze se chce jeste mene, tak sepnout i pri napeti)

Takze komplexni reseni.

a) vubec bych to galvanicky neoddeloval. Prinasi to spoustu problemu.
    Cele bych to strcil na umele distancni sloupky do plastove krabice.
b) jako snimac proudu lze v tomto pripade pouzit odpor v serii a
    usmernovac. Velikost proudoveho omezeni se pak nastavi v pgmu.
    Na mereni otacek pouzit opet usmernovac napojenuy primo na kotvu.
c) silovy prvek triak. K rizeni otacek puzit fazoveho rizeni.Uhel otevreni
    triaku regulovat v rozmezi 10 - 170 stupnu. Jinymi slovy, kdyz si
    predstavite sinusovku, tak pulvlna ma 10 ms. Pokud generujete
    zapalovaci pulz ihned na zacatku, tak je triak otevren po zbytek
    pulvlny. Pri pruchodu nulou se zavre. K opetovnemu otevreni je treba
    dalsi pulz.  Kdyz budete pulz od zacatku pulvlny casovat 5 ms a pak
    jej vygenerujete, tak se stane co ? ..... Spravne ! Na motor pujde
presne
    polovicni napeti. Takze  se bude tocit polovicnimi otackami. Zavislost
    otacek na uhlu otevreni se da jednoduse spocitat, protoze mame na motoru
    stitek, kde jsou uvedeny otacky, napeti.
d) tento zpusob rizeni je nejjednodussi, ale produkuje par harmonickych,
ktere
    dost rusi. Proto je treba pouzit filtr. RC nebo LC.
e) celou tuto srandu uz mam postavenou i s infra ovladanim ( bez zpetnych
vazeb )
    a pouzivam to jako stmivac na osvetleni, primitivni regulator atd.
Ridici cast vsak
    tvori procesor ze skvele rodiny PIC. V tomto pripade to je 16C54. Po
mensich
    HW, SW upravach by to mohlo makat i s cidly.

    Tomcopy