2x11.059 XTAL na x51

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:55:01 CET 2004

Ahoj,
rad by som sa spytal nieco z odboru x51 a seriovej komunikacie:

Mam postaveny riadiaci system na baze x51. Pouzivam tam
seriovu linku. Teraz mi to ide na 12MHz krystali, seriova linka ide
do max. 4800 Bd.

Teraz ale:
1) Potrebujem zrychlit seriovu linku (aspon 28 800)
2) Potrebujem zvysit rychlost procesora (vykon).

Bod 1) by sa dal riesit pouzitim krystalu 11.059 MHz (alebo tak
nejak), s tym sa potom da aj  57 600 Bd.

Lenze, bod 2) chce taktovanie aspon 16 MHz.
Existuje nejaky krystal pre frekvenciu 2x 11,059 = 22, 118 MHz?

Procesor bude asi 24Mhz Atmel 89c51

V ponuke GM som nic take neobjavil a ani predavac mi nevedel nic
poradit.

Alebo je riesenie len:
1) Pouzit 11,059 Mhz a optimalizovat kod
2) Pouzit napr. 20.000 Mhz krystal a zmierit sa len s 14 400 bd?

Dakujem vopred za odpovede.

P.S. Prednedavnom som tu rozbehol debatu o driveroch krokovych
motorov. Sam mam skusenost s L6219 a stazoval som sa, ze
nevydrzi skrat. Pravedpodobne sa mi tento problem podarilo vyriesit
(pridal som este 2x BC639 a 1xBD442). Tym exituje driver
2x45V/1A, za cenu asi 200 - 250 Sk. Ak by bol zaujem, mozem to
niekomu poslat, alebo ak by to niekto chcel dat na web, nech sa
ozve.

Matus