x51 a mereni otacek

Nesvacil Jiri nesvacil.jiri
Středa Březen 17 11:55:00 CET 2004

> Jenom poznamka, triak se uzavre pri pruchodu _proudu_ nulou, coz se pri
> indukcni zatezi nemusi kryt s nulou napeti.

To jako, ze ten triak se uzavre drive, protoze indukcnost se chova tak, ze v
pripade prirazeni napeti napr. +100 ma pri odpojeni zaporne napeti tj. dojde
drive k obraceni smeru proudu na triaku a ten se drive rozepne ?
Nebo to uplne spatne chapu ?

Jak to je se zavislosti otacek motoru na napeti. Pri rozepnuti triaku se
bude zmensovat indukcnost nejakym obvodem paralerne na triaku ci spise
motoru (RC nebo varistor) a pote se bude dit s napetim na motoru co ???

Z ceho se sklada varistor nebo jaky ma casovy prubeh ?

dekuji
JN