Teplomer po stodvacate

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:54:58 CET 2004

Presne mi jde o mereni (a naslednou analyzu) prubehu teploty v mistnosti
(kvuli regulaci topeni). Nezalezi mi tak moc na tom, jestli je tam v danem
momente absolutni teplota 20 nebo 20,5°C. Presnost 0,5°C je k tomu naprosto
dostacujici. Ale rad bych vedel, za jak dlouho a jak se zvysi teplota v
ruznych mistech mistnosti, kdyz treba zvednu teplotu vody v radiatorech o
5°C. Tam si myslim, ze by bylo dobre videt zmeny rekneme po 0,2°C. To
nazyvam relativni presnosti.
Ale problem je vyresen, obvody DS1620, DS1820 nebo iButton DS1921 jsou
naprosto vyhovujici, protoze presnejsi hodnota se z nich skutecne da snadno
vystourat a dokonce umoznuji postavit "sit teplomeru", coz je pro me idealni
(ani jsem nedoufal, ze tak genialni obvod najdu (pouziju DS1820)).
Nechci z toho delat zadnou vedu, jen nam ve skole, kde si privydelavam
topenim, to topeni postavila mizerna firma a to velmi mizerne a ja jim
potrebuju dokazat, ze je ten system totalne nevyvazeny. A vzhledem k tomu,
ze se s nimi neda moc jednat, musim mit zcela presvedcive dukazy, pak snad
prorazim.

				Diky za vsechny prispevky

						Jakub Serych

-----Původní zpráva-----
Od: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Odesláno: 12. ledna 2000 21:31
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: Re: Teplomer po stodvacate

At 09:56 11.1.00 +0100, you wrote:
>Taky na me prisla potreba stavby teplomeru. Potreboval bych, aby dokazal
>merit pokojovou teplotu s relativni presnosti tak 0,2°C rekneme po hodine a
>udaj ukladal tak, aby se dal rekneme jednou za dva dny vysosnout po RS232
do
>pocitace.

Nevim presne, co si predstavujete pod pojmem relativni presnost, ale
nejpresnejsi platinova cidla, o kterych vim, maji toleranci +-0.1°C.
Nebudou asi za dvacku. Dale pak zalezi, jestli budete merit u zeme, u
stropu, u okna, jestli zrovna nekdo otevre dvere, a kdyz otevre dvere,
jestli bude mit horecku nebo omrzliny.

K nastaveni budete zrejme potrebovat presne normalove odpory, ktere
zapojite misto Pt cidla a tim ocejchujete teplotu. Teplotni koeficient Pt
je 3850ppm (coz Vam umozni vypocet potrebne presnosti normalovych odporu).
Teplotni koeficient celeho zarizeni by mel byt pokud mozno podstatne mensi,
nezli u teplotniho cidla. Nezapomente na odpor kabelu, samoohrev cidla a
termoelektricke napeti na spojich vodicu. Bohuzel teplotni koeficient Pt je
dost maly, s tim se ale neda nic moc delat.

Ostatni je asi trivialni, na procesoru prakticky nesejde, 50 hodnot dokonce
muze uchovavat v RAMce. Akorat by elektronika nemela sama moc topit, aby
neovlivnovala mereni.

Mozna jsem zbytecne pesimista, ale od tohoto zadani bych daval ruce pryc ;-)

J. Hanzal