HDD -> LPT

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 11:54:45 CET 2004

Ja mam neaku noname 486/100 a je v nom 40 pin konektor na 2,5" interny HDD.
Skusal som kontrolovat tie piny a sedia podla standartnej normy (zapojenie
myslim aj v HW-BOOK na HW serveri). BIOS je AMI, a zaujalo ma, ze bolo mozne
nastavit Slave disk, aj ked iba manualne. Tak som na skusku urobil Y kabel -
jeden 40 pin konektor na MB, druhy 40 pin do 2,5" disku a treti IDE konektor
do normalnej CD mechaniky. Bootol som 95 a CD sa tam objavi!!!.
Tak som si zohnal tenky 40 zilovy kabel (pouziva sa pri Wide SCSI, normalny
pre 3,5" IDE disky bol dost hruby), postupne som pripajkoval tento kabel ku
konektoru na MB (praca hodna brusica diamantov :))) ) a vonku na druhom
konci som pouzil normalny konektor pre 3,5" IDE zariadenia (narezavaci).
Teraz vyzera notebook bez zmeny, akurat z lavej strany trci plochy kabel pre
externe IDE zariadenie (funguje aj hard disk). Napajanie beriem z externeho
zdroja (to napajanie pre interny disk, ktore ide po tom 40 pinovom internom
kably by asi externe CD neutiahlo - radsej som to neriskoval).

Naklady takmer nulove, ak nepocitam cas. Ak by sa mi ale pritom podarilo
odpiect motherboard, tak by to bolo zrejme nevyhodne riesenie. Ja som to
riskol.

Pavol Kollar.