halogen. zarovka

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:45 CET 2004

>aha no na to jsem zrovna asi ve skole chybel >:))
>ale ted vazne, docela by me ten vztah zajimal,

Planckuv zakon (CRC handbook of chemistry and physics 64'th edition):

dw = [ c1*lambda^(-5) / (e^c2/T*lambda-1) ] dlambda

dw - zarivy tok z povrchu cerneho telesa v intervalu dlambda okolo vlnove
delky lambda
T - (absolutni) teplota
c1,c2 - konstanty

Integraci v intervalu <0,+nekonecno) jiz ponechavam jako cviceni laskavemu
ctenari.

>vysvetleni co to vlastne ta barevna teplota presne je atd ?

Myslim, ze to je teplota absolutne cerneho telesa, ktere by melo vyzarovaci
charakteristiku stejnou (nebo nejvice podobnou) jako ta zarovka.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/