Co je to MBUS

milan.klesa@spt.cz milan.klesa
Středa Březen 17 11:54:40 CET 2004

Hi lidicky

> bych chtel komunikovat, utrhl bych proste napajeni (zarizeni by jelo
> akku) a pak bych teprve zacal neco posilat a prijimat... cele by to
>Urcity problem v tomhle reseni vidim - cim vic zarizeni na dratu tim
>vetsi celkova spotreba - tim silnejsi budice pro komunikaci..
No zase tolik zarizeni by tam nebylo a mohly by to byt jen procesory
bez nejakych
narocnych periferii, takze bych pocital radove 10 az 20 mA na jedno pri
chodu, v pripade
nejakeho Sleep modu i min. Taky bych tim asi nenapajel vsechna
zarizeni, ale jen takova,
ktera si to zaslouzi, treba teplomer, ktery je nekde daleko venku a
nechci k nemu tahat
zbytecne moc dratu (nejde ani tak o draty jako spis o tloustku kabliku)

>Dalsi problem - cim vic zarizeni - tim vic kondiku - tim horsi nabeh
pulsu
>pri komunikaci - kdyz jedno zarizeni stahne Ucc na nulu - ostatni
makaji
>z kondiku, ale kdyz to zarizeni Ucc uvolni, tak se ty kondiky zacnou
>nabijet a ten nabeh asi nebude nic moc.
To by muselo byt vyreseno nejakym likovym napajecem budicem, myslel
jsem to tak,
ze master vysle povel k pripravenosti na komunikaci, proste tim, ze
brutalne utrhne
z linky napajeni, procesory by se pripravily na prijem a prvni co by
bylo, ze by odpojili
sve kondenzatory od linky , na to by stacilo mozna jen zmensit napeti a
kondiky by byli
za diodou, takze by tu linku snad neovlivnovali. Napr. v normalnim
stavu by na lince bylo 12V
pri komunikaci 0 - 5V nebo co da RS232 napajeni by bylo odpojene tak
dlouho dokud by se
posilaly data a po skonceni by se opet pripojilo. Asi by to melo jen
jeden hacek, muselo by
se komunikovat jen tka dlouho pokud jsou schopny kondiky napajet... ale
vzhledem k tomu
ze nebude mnoho dat, tak by relace mohla trvat radove do par sekund
(kdyz by teda byli
moc ukecani)

ByE milan