Co je to MBUS

Kosta kosta

From: Tom Mazouch <mazouch@ica.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, January 31, 2000 1:36 PM
Subject: Re: Co je to MBUS

> Kdyz uz tady bezi tenhle thread... Mam dojem, ze puvodne to melo byt o
> _protokolu_, coz se nejak zvrhlo.
> Takze bych se pripojil a zeptal: Nema nekdo nejaky jednoduchy protokol
> (aby k jeho realizaci stacil SW do '51)? Chtel bych doma realizovat
> system komunikujicich zarizeni, dulezitejsi nez prenosova rychlost je
> spis doba odezvy (<100-200ms). Jako fyzickou vrstvu bych videl RS-485,
> rozvod po 4dratu (a,b,+12V,zem). Kdyby tam nemusel byt master, bylo by
> to lepsi (master nahodou umre a cely je to v <censored>).
> [...]

Osobne nejcasteji pouzivam modifikovany ProfiBus, vcelku jednoduchy ale
univerzalni protokol.
Umoznuje i multimaster komunikaci a neni prilis narocny na vytizeni
procesoru - pri komunikaci staci
odchytit prvni ctyri bajty a adresou zdroje a prijemce, a pak jiz zalezi jen
na pripadne schodnosti
adresy, zda prinmu cely teegram, nebo zbytek zahodim.

Kosta

kosta@iol.cz
             Kosta
             P.O.Box 38