Jak lze zjistit napeti pro krokovy motor ?

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:54:36 CET 2004

Nesvacil Jiri wrote:
> Nemate nekdo tuseni jak bych mohl zjistit napeti pro krokovy motor ?

Proc napeti? Motorem otaci proud, napeti je jen 'vedlejsi efekt', ktery
umoznuje prutok proudu.

> Jedna se o motor Tandon KP4M2-203 1,8 stupnu na krok - bipolarni
> Hledal jsem vsude, ale nikde jsem zadny datasheet nenalezl. Vse osotani si
> muzu namerit jako kroutici momoment, proud, ale kolik do nej muzu pustit
> napeti ? Napadlo me snad jenom otevrit a zmerit prumer vodice. Nemate nekdo
> jiny napad ?

Kroutici moment je zavisly na proudu a max. proud v podstate jen na
moznostech chlazeni.
Jinak se krokovy motor chova jako indukcnost, takze se proud zpozduje
za napetim a s rostoucimi otackami (a tedy i frekvenci) by pri konstantnim
napeti rychle klesal moment. Proto se pouziva proudove buzeni (PWM...).

--
Regards
           Petr Krc